Thursday, February 12, 2009

Kena Tag Lagi

Nampak gayanya demam Tagging dah mulai melanda para penulis blog. Waktu buka blog hari Selasa hari tu...tengok-tengok kena Tag lagi dengan Cik Sally. Amboi orang tag dia, dia pun tag orang, so sebagai membalas dendam aku akan Tag pula kawan-kawan lepas aku menjawab "tag" Cik Sally ni.


Please copy the following rules in your post (as usual)

1. You have to point out 5 romantic movies that you would love to share with your loved ones.


2. It doesn't have to be in order.. as long as you love the movies, it will be fine.


3. You have to tag another 5 person to answer this tag.


Romantic movie? Alahai dah lama aku tak beromantik ni..Dah tua sangat dah rasanya nak melayan Romantik movie ni...dan kebanyakan romantik movie yang aku tengok dah hampir kabur dalam ingatan aku. Jadi buat permulaan aku akan tulis 2 daripada 5 romantik movie tu terlebih dahulu. Lagipun aku ni bukannya kaki wayang dan tak tengok wayang. Semua cerita melalui TV je la..

SANGAM


Cerita Sangam ni merupakan kisah cinta 3 segi pada zaman dulu dulu. Heronya pun tak lah handsome sangat, tapi heroinnya macam muka kawan aku, Salwa. Gopal, Raju dan Radha merupakan kawan baik. Raju dan Gopal sama -sama mencintai Radha sebenarnya tanpa pengetahuan Radha, manakala Radha sebenarnya amat mencintai Gopal. Radha tidak menyuarakan perasaannya pada Gopal dan hanya menunggu Gopal memulakan dahulu. Demikian Raju yang mempunyai perasaan pada Radha selalu bercerita perasaannya pada Gopal dan sering meminta Gopal mengajarnya bagaimana mahu memikat Radha. Gopal berdiam diri apabila mengetahui Raju amat mencintai Radha. Hingga akhirnya Gopal dan RAju berkahwin..aghh...malas lah aku nak cerita lagi..sebab cerita sedih sangat. Cerita ni banyak mengajar kepada kita erti persahabatan yang amat tinggi nilainya.

KUC KUCH HOTA HAI

yang ni pun 3 segi punya cinta jugak. (Hindustan lagi). Juga mengajar kita tentang erti persahabatan. Kalau kisah Sangam ada 2 hero dengan satu heroin tapi cerita KKHH ni ada 2 heroin dengan satu hero. Kisah bermula di kolej dimana Anjali dan sepupunya sama-sama mencintai Rahul. Rahul yang tidak menyedari Anjali menyintainya telah berkahwin dengan sepupu Anjali dan meninggalkan Anjali. Masa memisahkan mereka sehingga akhirnya menemukan mereka kembali melalui anak Rahul dengan sepupu Anjali yang juga anak tersebut diberi nama Anjali. Pengakhiran yang tidak berapa menyedihkan tapi mampu mengajar kita erti persahabatan juga.

Rasanya cukup la dulu Cik Sally..aku dah tak mampu nak cerita lagi. Lepas berkahwin dan mempunyai anak, masa untuk menonton TV terutamanya filem2 terpaksa dikurangkan. Kalau cerita bersiri yang disairkan tiap-tiap hari kat TV yang masnya cuma 1/2 jam hingga sejam tu boleh la..tu pun sambil lipat baju.

So sebagai membalas dendam, aku nak tag orang la plak iaitu:
1)Reen(suarahatiberkata.blogspot.com)
2)Nurul (pu3-mawar.blogspot.com)
3)Naimah(haieimanstories.blogspot.com)
4)Saleha (ernadisha.blogspot.com)
5)Muliazi (muliazi.blogspot.com)

3 comments:

Sally said...

ler mision incomplete ni..cmni nk kena dera skit ni..

AkuPunyaCerita said...

chek suka...chek suka...nanti chek buat naa

Rohaiza said...

ahak..ahak..